Monday, April 23, 2007

CORETAN SAUDARA PRESIDEN

Salam Sejahtera,
Sdra Mustafa, thanks for your email........
Ceritanya begini; minggu lepas (Sabtu 21 April) kami berempat - Fendi Aziz (F5C), Ilu, Stopa dan saya telah sekata untuk bersarapan di Leha Kelfood, dalam banyak hal yang telah diborakkan, kami bersetuju untuk mengajak kawan-kawan lain yang free untuk sama-sama bersarapan pada minggu depan sebagaimana yang dihebahkan oleh sdra. Stopa.
Tujuannya bukan lain hanyalah untuk mengenali lebih ramai group smtt agar kita dapat sambungkan sillatulrahim sesama kita. Maklumlah kita ni di kl, dah tak ada sape lagi, rata-rata yang saya temui perancangan masa depan adalah untuk terus menetap di kl.... jadi apalah salahnya antara kita bekas pelajar smtt ditautkan kembali melalui pertemuan sebegini agar jika ada apa-apa program kekeluargaan dapat sama-sama kita membantu dan merasai, anggaplah kita ni satu keluarga besar (ibarat adik beradik) yang telah kehilangan ibu dan bapa.
Saya percaya antara kita banyak persamaan yang boleh dimanfaatkan lebih-lebih lagi pernah melalui detik persekolahan dalam suasana yang serupa.
Mengenai TiNTA, insyallah kita akan gerakkan dengan gelombang yang sama berlandaskan semangat setiakawan TI, ingat lagi kah kita semangat ...we are TIT, who we are, so we tell them, so we tell them........
kata juang inilah yang membara di dada kita sehinggalah TIT terkenal keseluruh Malaysia...dengan jaguh-jaguh sukan yang dilahirkan, nama-nama seperti Rohana Muji, Zaradah Ismail, Nik Roshni (bola jaring), Rusdi Rahman (hoki), Al Johari, Ibrahim Busu (hoki), Wan Burhanuddin (bolasepak), Abe Jak (bahas).
Dari segi akademik, ingat lagi kah kita nama-nama seperti Syed Abdullah, Roslan M Zain, Chin Teck (Hadiah Tractors). Sematelah lagi dengan keputusan peperiksaan MCE/SPM yang saban hari menjangkau 100% (walaupun 1 & 2 peratus kureng). Semua nama-nama yang disebut masih lagi bersama-sama kite, dan telah menempa kejayaan di bidang masing-masing.
Untuk pengetahuan umum, Sdra Setiausaha - Dr. Hamzah sedang dalam proses menerbitkan satu direktori alumni SMTT, whos-whos ex-TI; usaha yang murni ini dapat kita gabungkan untuk dapat dimanfaat bersama. Oleh itu sila hantarkan biodata masing-masing ke laman web yang telah disediakan (www.alumnismtt.blogspot.com).
Jenguk-jenguklah laman TiNTA untuk mendapat berita terkini. Selalulah kita berhubung dan paparkan segala aktiviti kita melalui TiNTA.
Sekian wasallam......celoteh saya minggu ini.. insyallah jumpe lagi.
Fauzi Awang

1 comment:

Mohd Anuar said...

Assalamualaikum.....

Terutamanya saya ucapkan tahniah dan terima kasih kpd saudara dan semua AJK yang berjaya mengimbau kembali kenangan manis ketika di SMTT dan merapatkan hubungan saliratulrahim antara kita.

Sebagai antara pelajar printis di SMTT (1976/77), saya terlebih dahulu memohon maaf atas kelewatan mendaftar diri. Saya sekarang bertugas di Jabatan Perancang Bandar dan Desa Negeri Sembilan dan berharap sangat untuk turut serta ke program kunjungan ke rumah Cikgu Jaaman pada 31hb. Julai ini.....

Sekian dan salam dari saya

MOHD ANUAR MAIDIN
Pengarah
JPBDNS.